srijeda, prosinca 27, 2006

SVETI IVAN

SVETI IVAN, apostol i evanđelist
Tko sam ja? Svaki čovjek stoji pred tim pitanjem. Onaj tko se to pita, nalazi se na putu traženja. Ona ili on se hoće preispitati. I ona ili on se nadaju odgovoru. Ivanu apostolu je bilo drugačije. On se nije pitao za svoj identitet. On je bio pitan: Tko si ti? Bili su to drugi koji su ga pitali za njegov identitet. Tko je taj Ivan? -Ivan je zbunjivao ljude. Živio je tamo gdje se nije očekivalo. Uporan u postu. Objašnjavao je drugačije svoje krštenje. Bio je jasniji u govoru i zato se ljudi pitaju «Tko je taj čovjek? Što ga pokreće? Svjedok za svjetlo - Ivan je došao kao svjedok za svjetlo. «Ja nisam svjetlo». Kaže, da on nije onaj s kojim se može kititi. On živi posve drugačije i biva predstavljen kao uzor. I on to jeste Osobna izjava: Ja sam glasnik. Ivan nije Mesija, nije Ilija, nije prorok. - Svi pojmovi su dobri sažeci. Pojedina imena i riječi mogu se upamtiti. Ali Ivan je drugačiji. On sprječava upravo da se upamti jedan kratak pojam. «Ja sam glasnik koji viče u pustinji». Ivan je sluga za jednog nalogodavca, koji mu nije baš pravo poznat. Tu pada služba teško, ali Ivan ju izvršava. Onaj koji ga je zadužio, znat će već zašto. Ivan radi s pogledom na ono, što dolazi. On pokazuje povjerenje u onoga koji će doći u pustinju. Pripravan mu je služiti. Zauzimanje položaja Ivan je za mene izazov, Ivan živi za Isusa i za pripremu na njega. On se smatra posve upućen na toga Isusa. Stoga me pita: «A ti? Hoćeš li prepoznati Isusa, ako te susretne? Hoćeš li se dati voditi od Isusove riječi? Hoćeš li to zaista?» Ovdje moram konačno zauzeti stav. Na putu prema Božiću, nalazim se sa svima koji slave Došašće. Ali na meni leži, da se upustim na njega i zaista tražim gdje on hoće doći u moj svijet. Ako to učinim tada je glasnik iz pustinje ponovno učinio svoju zadaću s uspjehom.