nedjelja, listopada 01, 2006

KARDINAL VINKO PULJIĆ O SUŽIVOTU U BiH

NE DOPUSTIMO DA NAS DRUGI DIJELE, REKAO JE KARDINAL msgr. VINKO PULJIĆ ZA RADIO POSTAJU MIR U MEĐUGORJU

Zajedno nam je živjeti Govoreći o Bosni i Hercegovini kao multietičnom, multikulturalnom, multireligijskom društvu i napetostima između pojedinih religija, kardinal je kazao: Mi u BiH moramo shvatiti kako sami moramo graditi svoju kuću. Ne možemo očekivati da nam netko kapu kroji, a da ništa ne pridonesemo. Mi u BiH moramo ozbiljnije poraditi na uvažavanju jedni drugih i na stvaranju jednakopravnosti, na mogućnosti poštivanja u javnosti jedni drugih, i tu je temelj dijaloga. Moramo naći put kako zajedno živjeti uvažavajući jedni druge. U prvom redu da mi kod kuće moramo ozbiljno shvatiti kako u strukturama moramo imati jednaka prava i kad je u pitanju gradnja crkava i džamija. Kad su u pitanju sve te strukture po zakonu, da to bude jednako. Drugo, kad je u pitanju naš međusobni odnos moramo uvažavati tu jednakopravnost, poštivanje, i ne može se govoriti o svojoj vjeri napadajući drugu. To je nezamislivo, to je kontra dijaloga. Ako se netko iskreno Bogu moli, taj neće raditi protiv drugog. Mi možemo biti jedna paradigma za ujedinjenu Europu, a i paradigma za cijeli svijet, u jednom fer odnosu, poštivanju, traženju općeg dobra. Često su došle isforsirane reakcije, ne iz pročitanoga ili saznanja, nego je trend takav, kampanjski napadati. Prije reakcije treba promisliti, jer mi trebamo zajedno živjeti. Pročitajte više...