petak, veljače 23, 2007

MLADI TUZLAK GOVORI 22 JEZIKA

MUHAMED MEŠIĆ

Muhamed Mešić, momak iz Tuzle, ima samo 22 godine, a govori 26 jezika. I to: engleski, njemački, francuski, talijanski, španjolski, baskijski, portugalski, nizozemski, velški, islandski, norveški, švedski, finski, estonski, slovački, češki, mađarski, bugarski, albanski, japanski, hebrejski, jidiš, irski, arapski i svahili. Sporazumijeva se na još nekoliko njih – poljskom, grčkom, turskom, aramejskom i hindu. Ne računajući, naravno, domaće jezike. Jezik naučim za par tjedana, a onda treba par mjeseci, ako ne i cijeli život, da se jezik doista i ''nauči''. Treba ga pričati, slušati i u njemu uživati. Mislim da ''naučiti jezik'' ne znači tek završiti tečaj uz pomoć knjige, potom ostaviti knjigu sa strane i znati jezik – kaže Muhamed. Učenje jezika počelo je, valjda, čim je Muhamed naučio govoriti, a sa pet godina već je čitao klasične grčke priče. Na engleskom. Kada sam imao pet godina, otišao sam u spavaću sobu mojih roditelja i htio spavati s njima u krevetu, jer sam se bojao meduze i njezinih pogleda, o kojoj sam pročitao u knjizi kratkih priča iz klasične Grčke za studente anglistike. Na engleskom! – ispričao je Muhamed. Sa 16 i pol godina Muhamed je postao savjetnik gradonačelnika Tuzle. Vjerojatno, najmlađi u svijetu.